Analiza zabezpieczeń sieci, kosztów IT i wiele więcej!
Myśląc o uporządkowaniu struktury zasobów, należy wydzielić trzy etapy:
-
inwentaryzacja sprzętu,
-
inwentaryzacja licencji,
-
analiza zasobów systemowych.
Inwentaryzacja sprzętu to zestawienie ilościowe i jakościowe istniejącego wyposażenia IT wraz z jego lokalizacją w strukturze firmy. Inwentaryzacja licencji to podobne zestawienie wraz z informacjami charakterystycznymi.
Analiza bezpieczeństwa informacji – zaufaj profesjonalistom
Powyższy temat należy zacząć od kilku słów na temat Systemu Zarządzania Oprogramowaniem (SAM – Software Asset Management) – potocznie zwanemu zbiorem dobrych praktyk biznesowych. Inaczej mówiąc, SAM obejmuje procedury i procesy związane z licencjami na oprogramowanie, gdzie badanie legalności programów to tylko część zadań. W trakcie inwentaryzacji licencji tworzone są procedury do zarządzania oprogramowaniem – począwszy od planowania przyszłych zakupów (w tym również wybór samego softwaru), jego wdrożenia i pełnego cyklu życiowego.
Na tego typu usługę składa się analiza zasobów systemowych:
-
analiza zabezpieczeń sieci,
-
analiza bezpieczeństwa informacji,
-
analiza stopnia wykorzystania infrastruktury,
-
analiza kosztów IT.
Po wykonaniu powyższych czynności można przystąpić do przygotowania planu naprawczego, a następnie raportu końcowego – dającego pełny ogląd sytuacji. Zapraszamy do współpracy.