Co oznaczają skróty DO, DW i UDW? Wiele osób nie jest tego świadoma. Dlatego dziś pokażemy Wam, jak je rozróżniać i w których sytuacji możecie zacząć ich używać.
DO (TO)
Do odbiorcy. Wpisanie adresatów w to pole powoduje, że każdy, kto otrzymał wiadomość, zobaczy również pozostałych adresatów, do których została wysłana ta wiadomość. Przykładem może być e-mail skierowany z gratulacjami dla całej firmy za świetne wyniki roczne.
DW (CC)
Do wiadomości. Wpisanie adresata w to pole, oznajmia mu, że nie jest głównym adresatem tej wiadomości. Ma wiedzieć, że ten e-mail został wysłany. Adresaci z pola DW są również widoczni dla pozostałych odbiorów tej wiadomości. Może oczywiście odpowiedzieć na ten e-mail. Przykładowo: Pracownik chce wziąć urlop. Wysyła zatem e-mail do swojego szefa (Pole DO) i informuje o tym swojego przełożonego (pole DW). Szef widzi, że przełożony został dołączony do wiadomości, a przełożony wie o e-mailu.
UDW (BCC)
Ukryj do wiadomości. Pole te pełni zbliżoną funkcję co DW, z tym, że osoby wpisane w to pole, są niewidoczni dla pozostałych odbiorców. Osobom, które zostały wpisane w to pole, nie zaleca się odpowiadania na tą wiadomość, ponieważ może to doprowadzić do niemiłej sytuacji. Przykład: Przełożony wysyła e-mail do klienta. Wpisuje w pole UDW nowego pracownika, aby ten mógł dowiedzieć się, w jaki sposób pisać wiadomości do klientów. Klient nie wie o tym, że kopię tego e-maila dostał również nowy pracownik, ponieważ nie wyświetliła mu się. Aby wysłać wiadomość do wielu adresatów z poszanowaniem ich danych osobowych (jakimi zwykle jest adres email) należy stosować funkcję UDW.






Zobacz także: Dlaczego warto przejść do Microsoft 365 z Teleaudyt? –
Zapraszamy do kontaktu telefonicznego lub drogą elektroniczną.
- Kontakt mailowy: kontakt@teleaudyt.pl
- Kontakt telefoniczny: +48 12 306 77 61